Veel gestelde vragen

Op deze pagina geven wij antwoord op de meest gestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen? Dan kun je via het contactformulier je vraag stellen!

 

Container bestellen

Stap 1: Klik op ‘nu bestellen!’ bij de gewenste container en klik daarna op ‘Doorgaan naar afrekenen’ in de winkelmand. Stap 2: Vul je factuurgegevens in en eventueel een ander afleveradres. Je hebt daarna de mogelijkheid om zelf een afleverdatum te kiezen. Wij proberen dan de container op de gewenste leverdatum tussen 07.00 uur en 16.00 uur te leveren, maar wij kunnen niet garanderen dat wij aan je voorkeur kunnen voldoen. Ten slotte kun je nog bestelnotities toevoegen aan je bestelling, waar je bijvoorbeeld specifiek kunt aangeven waar de container geplaatst dient te worden. Stap 3: Kies je bank en rond de betaling af via iDeal. Zodra de betaling is afgerond ontvang je een bevestiging via de mail.

Nee, een account is niet nodig om een container te bestellen bij Containerbakverhuur.nl

Met iDeal kun je gemakkelijk en veilig betalen met je eigen bank. Kijk op www.ideal.nl voor meer informatie over deze dienst. Contante betaling (aan de chauffeur) is niet mogelijk.

Betalen via iDeal is gratis.

Ja, het is mogelijk om zand of tuinaarde te bestellen bij een grondcontainer. Geef bij het bestellen aan hoeveel zand of tuinaarde je bij wilt bestellen. Het zand of de tuinaarde wordt dan in de container geleverd. Het is ook mogelijk om alleen zand of tuinaarde vanaf 8m3 via onze website te bestellen. Een losse bestelling zand of tuinaarde wordt los gestort geleverd.

Levering en ophalen

Indien je op werkdagen voor 14.00 uur een container hebt besteld en betaald, kunnen wij de volgende werkdag de container al plaatsen. De container wordt dan tussen 07.00 uur en 16.00 uur geplaatst. Helaas kunnen wij geen exact tijdstip aan je doorgeven bij de bestelling.

De prijzen op onze website gelden voor levering binnen een straal van 50 kilometer rondom Utrecht. Het is ook mogelijk om een container te laten plaatsen buiten deze straal. Hiervoor geldt een transporttoeslag. Neem contact met ons op indien je een container wil laten plaatsen buiten de straal van 50 kilometer rondom Utrecht. Wij maken dan vrijblijvend een offerte op maat!

Als je op werkdagen voor 14.00 uur een container hebt besteld en betaald, dan kan deze de volgende werkdag tussen 07.00 uur en 16.00 uur al geleverd worden. Indien je wenst dat de container op een andere dag wordt geleverd, kun je dit aangeven bij je bestelling. Wij proberen dan zo veel mogelijk rekening te houden met je voorkeur, maar wij kunnen niet garanderen dat wij de container op de door jou gewenste datum leveren.

Nee, wij leveren helaas alleen containers op werkdagen (maandag t/m vrijdag) en niet in het weekend (zaterdag en zondag).

Je kunt bij je bestelling optioneel een voorkeurstijd aangeven voor het leveren van de container. Wij streven er dan naar om dit uit te voeren. Maar LET OP! Wij hebben te maken met verkeersdrukte en planningen en kunnen daarom nooit garanderen dat de container geplaatst wordt op de tijd dat je dat wenst. Wel kunnen wij van te voren contact met je opnemen, zodat je weet dat we onderweg zijn. Geef dit dan aan bij de bestelnotities van je bestelling.

Via het ophaalverzoek op onze website kun je eenvoudig je gevulde container aanmelden om deze te laten ophalen. De container wordt dan op werkdagen tussen 07.00 uur en 16.00 uur opgehaald. Bij het ophaalverzoek heb je de mogelijkheid om een voorkeursdatum aan te geven wanneer je wenst dat de container opgehaald wordt. Wij proberen dan met je voorkeur rekening te houden, maar wij kunnen niet garanderen dat de container opgehaald wordt op de door jou aangegeven datum. Wij zullen in ieder geval nooit eerder de container ophalen dan de door jou opgegeven datum.

Dat kan! Na het invullen van het ophaalformulier kun je eenvoudig weer een nieuwe container bestellen via onze website. Wij ruilen de volle container dan om voor een lege. Geef dan bij de bestelnotities bij je bestelling aan dat het gaat om het wisselen van een container.

Nee, dit hoeft niet. Geef bij de bestelnotities bij je bestelling zo nauwkeurig mogelijk aan waar de container geplaatst dient te worden en dan zullen we hier rekening mee houden. Wel willen wij je vragen om telefonisch bereikbaar te zijn op de dag van de levering op het door jou opgegeven telefoonnummer. Op die manier kunnen wij je bereiken als er zich onverhoopt een probleem voordoet.

Houd bij het kiezen van een geschikte plaatsingslocatie voor de afvalcontainer rekening met de volgende zaken:

  • Er moet voldoende ruimte zijn om de container te plaatsen. Ook de toegangsweg naar de locatie moet voldoende toegankelijk zijn voor een vrachtwagen. Let op bomen, lantaarnpalen etc.
  • De container moet ook weer worden afgevoerd en is dan een stuk zwaarder. Door het gewicht van de container en de vrachtwagen kan de onderliggende bestrating verzakken.
  • Ook onder de bestrating kan schade ontstaan aan leidingen, buizen, elektriciteitskabels etc.
  • Overleg tijdens plaatsing met de chauffeur. Ben je niet aanwezig tijdens plaatsing? Tijdens je bestelling kun je bij de bestelnotities extra plaatsings- of afvoer aanwijzingen voor de chauffeur achterlaten.
  • Neem bij twijfel over de de locatie waar de container moet worden geplaatst contact met ons op.

De huur van een container bij Containerbakverhuur.nl is maximaal 4 weken. Als de 4 weken om zijn zullen wij de container inplannen om op te halen. Neem contact met ons op als je de container langer wilt laten staan en dan bespreken we de extra kosten die hieraan verbonden zijn.

Vragen over aangeboden afval

Ja dat is mogelijk. Wel moet je dit eerst bij ons kenbaar maken via de e-mail of telefonisch met vermelding van het ordernummer en wij mailen je dan een betaalverzoek zodat je het verschil kunt bijbetalen. LET OP! Als je niet van te voren kenbaar maakt dat je een andere afvalsoort afvoert en wij constateren bij inname van de container dat er een andere afvalsoort in zit, brengen wij achteraf meer kosten bij je in rekening.

Vragen over containers

Het kan zijn dat je in jouw gemeente een vergunning nodig hebt voor het plaatsen van een container. Je bent zelf verantwoordelijk voor het aanvragen van een eventuele vergunning voor het plaatsen van de bestelde container. Gemeentes in Nederland hanteren allemaal verschillende voorwaarden inzake een vergunning voor een afvalcontainer. Indien de container op last van de overheid verplaatst of verwijderd dient te worden, dan komen alle hiermee verband houdende kosten voor rekening van de huurder.

Wij adviseren je dan om de bestelde container vol te maken en daarna weer een nieuwe container te bestellen. Via het ophaalverzoek kun je dan de volle container aanmelden om op te laten halen.

Je bent als huurder verantwoordelijk voor de geplaatste container. In geval van schade aan de container komen de kosten voor rekening van de huurder. Tevens dien je er voor te zorgen dat de container vrij staat bij het plaatsen en ophalen. Kan de container niet worden geplaatst of opgehaald omdat deze geblokkeerd is, dan zullen er extra kosten in rekening worden gebracht voor een loze rit.

Je mag de container niet zelf verplaatsen nadat deze door de chauffeur is geplaatst. Wanneer de container wordt verplaatst naar een andere locatie bestaat de kans dat de chauffeur de container niet meer kan afvoeren vanwege bijvoorbeeld ruimte, lantaarnpalen, kabels, riolering etc.